nosileutiki frontida

Σύμφωνα με διάφορα στοιχεία ερευνών, οι τροφές που τείνουν να έχουν πιο έντονο χρώμα από άλλες έχουν πιο πολλά θρεπτικά συστατικά που είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό μας.

Το χρώμα, λοιπόν, παίζει καθοριστικό ρόλο στο ποια τροφή είναι πιο «γεμάτη» με θρεπτικά συστατικά. Ποια είναι, όμως, αυτά;

Στην κατηγορία των λαχανικών ως τα πιο υγιεινά ανακηρύσσονται τα πράσινα λαχανικά, ενώ στην κατηγορία των φρούτων, την πρώτη θέση την κατέχουν τα μούρα με τα πολύ έντονά τους χρώματα.

Στο σημείο αυτό, καλό είναι να αναφερθούν μερικές χρήσιμες πληροφορίες για τα μούρα, τα οποία τώρα τελευταία άρχισαν να μπαίνουν πιο δυναμικά στη διατροφή μας.

Τα μούρα είναι μια μεγάλη ομάδα που εμπερικλείει τα βατόμουρα, τα μαύρα, τα μπλε, τα κόκκινα και τα λευκά μούρα, τα σμέουρα, τα κράνμπερι, τα φραμπουάζ, τα μύρτιλα ακόμη και τις φράουλες.

Πολύ συχνά χαρακτηρίζονται ως βόμβες θρεπτικών συστατικών, καθώς είναι γεμάτα με ουσίες που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες για τον οργανισμό μας, ενώ παράλληλα έχουν ελάχιστη θερμιδική αξία.

Το μυστικό, λοιπόν, κρύβεται στο χρώμα των λαχανικών και των φρούτων που τους προσφέρει περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες που βοηθούν τον οργανισμό μας.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα και των εσπεριδοειδών με πιο υγιεινή την κατανάλωση του κουμ κουάτ. Το κουμ κουάτ λόγω του μικρού του μεγέθους μπορεί να καταναλωθεί ολόκληρο προσφέροντάς μας όλες τις θρεπτικές ουσίες και του εξωτερικού φλοιού του.

Ας βάλουμε, λοιπόν, λίγο χρώμα στη ζωή μας και ας τραφούμε πιο υγιεινά!

 

Σύνταξη και επιμέλεια: Ελένη Κατσαμάκη

Πηγή: Michael, G. (2015), How not to die, Pan Books