nosileutiki frontida

Έρευνες έχουν αποδείξει πως η διατροφή που βασίζεται κυρίως στην κατανάλωση λαχανικών και φρούτων μπορεί να έχει πολύ ευεργετικά αποτελέσματα για την υγεία μας. Μήπως οι βίγκανς έχουν δίκιο τελικά;

Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά σε συνδυασμό με καθημερινή άσκηση μπορεί να επιφέρει πολύ θετικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με έρευνες έχουν τη δυνατότητα ακόμη και να αναστρέψουν την απόφραξη των αρτηριών μας αποτρέποντας μια πιθανή καρδιακή νόσο.

Ποιες είναι, όμως, αυτές οι υγιεινές τροφές; Κατά τον Michael Greger αυτό είναι πολύ σχετικό. Αν συγκρίνεις μία μερίδα τηγανιτές πατάτες με μία μερίδα βραστές, οι τελευταίες κερδίζουν! Βέβαια, αν συγκρίνουμε την ίδια μερίδα με μία μερίδα βραστές γλυκοπατάτες, οι γλυκοπατάτες είναι αυτές που θα μείνουν θριαμβευτικά στο τραπέζι μας.

Ένα βήμα που έκανε ο Greger και θα μπορούσε να βοηθήσει όλους αυτούς που επιθυμούν να τρέφονται λίγο καλύτερα αλλά δεν έχουν τον απαραίτητο χρόνο, είναι η δημιουργία μιας εφαρμογής. Η εφαρμογή ονομάζεται Dr. Greger’s Daily Dozen και στην ουσία αποτελεί μία λίστα με τροφές που πρέπει να καταναλώνουμε ημερησίως.

Είναι ένας όμορφος, γρήγορος και ξεκούραστος τρόπος να τσεκάρεις αν κατανάλωσες τις απαραίτητες ωφέλιμες τροφές κατά τη διάρκεια της ημέρας σου απλά τικάροντας κουτάκια.

Η προβλεπόμενη καθημερινή πρόσληψη θερμίδων για ένα ενήλικο και υγιές άτομο είναι οι 2000 θερμίδες. Τώρα τι θέλει ο καθένας μας να κάνει με αυτές είναι ένα άλλο ζήτημα.

Ανάμεσα στο να φας ένα λαχταριστό μπέργκερ και σε 100 φράουλες υπάρχει η προσωπική επιλογή. Θερμιδικά είναι αντίστοιχα. Είναι, όμως, εξίσου ωφέλιμα για τον οργανισμό μας;

Η επιλογή για το πώς θα ξοδέψουμε τις θερμίδες μας καθημερινά είναι δική μας.

Ας την κάνουμε να πιάσει τόπο!

 

Σύνταξη και επιμέλεια: Ελένη Κατσαμάκη

Πηγή: Michael, G. (2015), How not to die, Pan Books