nosileutiki frontida

Αυτήν την περίοδο του χρόνου, κατά τη διάρκεια των φθινοπωρινών μηνών, πολλοί καταφεύγουμε σε ζεστά ροφήματα όπως τον καφέ ή το τσάι.

Συνήθως υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων∙ οι λάτρεις του καφέ και οι οπαδοί του τσαγιού. Τι μας προσφέρει, όμως, η εκάστοτε φθινοπωρινή επιλογή μας; Πάμε να δούμε!

Σύμφωνα με έρευνες, ο καφές είναι ιδιαίτερα ευεργετικός όταν καταναλώνεται στις σωστές ποσότητες. Η ιδανική ποσότητα κατανάλωσής του είναι έως έξι φλιτζάνια ημερησίως. Η ποσότητα αυτή είναι ωφέλιμη, καθώς μειώνει τις πιθανότητες εγκεφαλικού, καρδιακών επεισοδίων και διαβήτη. Η υπερκατανάλωσή του, όμως, ειδικά σε ηλικίες κάτω των σαράντα πέντε μπορεί να έχει αθέμιτα αποτελέσματα.

Ο «δρόμος του τσαγιού» από την άλλη δεν ελλοχεύει κινδύνους παρά μόνο οφέλη. Ειδικά για το πράσινο τσάι έχουν λεχθεί πολλά θετικά σχόλια. Σύμφωνα με ένα περιστατικό, μια γυναίκα γιάτρεψε τον καρκίνο του δέρματός της με την απλή και μόνο τοποθέτηση φύλλων πράσινου τσαγιού πάνω στα σημεία που είχε εμφανιστεί η ασθένεια. Αν το πράσινο τσάι είναι τόσο ευεργετικό μόνο με την εξωτερική του χρήση, τι μπορεί άραγε να κάνει όταν καταναλώνεται; Η απάντηση είναι θαύματα! Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μειώνει την πιθανότητα καρκίνου των ωοθηκών, καρκίνου του ενδομήτριου και άλλων γυναικολογικών ανωμαλιών. Επίσης, μειώνει τη χοληστερίνη, την αρτηριακή πίεση ενώ βοηθάει και στην απώλεια βάρους.

Το πιο σημαντικό από όλα τα παραπάνω ροφήματα, όμως, είναι το νερό. Σύμφωνα με τον Ιπποκράτη, αν ο καθένας μας ενυδατώνεται και ασκείται με μέτρο θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει τα οφέλη της μακροζωίας.

Όποια και αν είναι, λοιπόν, η επιλογή σας, ας γίνεται με σύνεση και μέτρο!

 

Σύνταξη και επιμέλεια: Ελένη Κατσαμάκη

Πηγή: Michael, G. (2015), How not to die, Pan Books